Naar aanleiding van de tentoonstelling Echtzeit brengen Dirk Braeckman en FOMU een unieke kunstenaarseditie uit. Deze editie wordt voorgesteld op de openingsavond van de expo en is exclusief te koop in de FOMU shop.
"Perhaps, what we seek is not for Sherman to reveal herself as she truly is", Karen Samson writes. "Maybe we prefer her to remain fictitious."
Door het Gevaert-archief - met meer dan 377 papiersoorten en 1300 fotoverpakkingen - publiek toegankelijk te maken, houdt FOMU de kennis over analoge fotografie en fotopapier levend.
Dirk Braeckman (BE, °1958) onderzoekt al meer dan veertig jaar het medium fotografie met zijn subtiele, donkere beelden. Voor de tentoonstelling Echtzeit gaat hij in dialoog met de FOMU-collectie.
Ketnet-wrapper Héritier Tipo heeft het over hoe entertainers zichzelf presenteren aan de buitenwereld. Hoe kijkt hij naar de balans tussen persoonlijkheid en performance?
Elk jaar selecteert het FOMU tien beloftevolle fotografen die in België wonen of werken. Ontdek het werk van de tien nieuwe kunstenaars van .tiff 2024 in het portfoliomagazine .tiff en een groepstentoonstelling in het museum
Style curator Farah El Bastani deelt met Anna-Livia Smekens hoe Cindy Sherman haar raakt. Welke rol speelt styling in het vormgeven van onze identiteit?
Vanaf deze maand kan je de info die FOMU digitaliseerde in het kader van het Gevaert Papierproject zelf raadplegen via een Wikibase databank. Deze databank heeft als doel de informatie toegankelijk te maken voor een breed publiek.
Alison Rossiter (°1953 Jackson, Mississippi) woont en werkt in New York. Rossiter maakt foto's zonder cameran op vintage fotopapier. FOMU is trotse eigenaar van het werk 'Gevaert Gevaluxe Velours' van Rossiter.
Curator Rein Deslé, directeur van de Verbund Collectie Gabriele Schor en topmodel Hannelore Knuts reflecteren op het werk van Cindy Sherman. Wat is het dat hen raakt in Shermans beelden?