"Perhaps, what we seek is not for Sherman to reveal herself as she truly is", Karen Samson writes. "Maybe we prefer her to remain fictitious."
Curator Rein Deslé, directeur van de Verbund Collectie Gabriele Schor en topmodel Hannelore Knuts reflecteren op het werk van Cindy Sherman. Wat is het dat hen raakt in Shermans beelden?
Hoe bewaren fotografen hun nalatenschap? Het blijkt een uitdaging voor de toekomst van fotografisch erfgoed.
Style curator Farah El Bastani deelt met Anna-Livia Smekens hoe Cindy Sherman haar raakt. Welke rol speelt styling in het vormgeven van onze identiteit?
Door het Gevaert-archief - met meer dan 377 papiersoorten en 1300 fotoverpakkingen - publiek toegankelijk te maken, houdt FOMU de kennis over analoge fotografie en fotopapier levend.
Alison Rossiter (°1953 Jackson, Mississippi) woont en werkt in New York. Rossiter maakt foto's zonder cameran op vintage fotopapier. FOMU is trotse eigenaar van het werk 'Gevaert Gevaluxe Velours' van Rossiter.
Voor regisseur Charlie Dewulf beïnvloedt de filmische kant van Cindy Shermans werk hun visie op gender en film. Hoe inspireren Shermans beelden filmmakers vandaag nog?
Singer-songwriter Gustaph bespreekt met Anna-Livia Smekens hoe Cindy Sherman zijn eigen stijl beïnvloedt. Hoe inspireert Shermans spel met identiteit hem in zijn creatieve werk?
Vanaf deze maand kan je de info die FOMU digitaliseerde in het kader van het Gevaert Papierproject zelf raadplegen via een Wikibase databank. Deze databank heeft als doel de informatie toegankelijk te maken voor een breed publiek.
De komende jaren richt FOMU zich op twee kernthema's: sociale en ecologische duurzaamheid. Het beleidsplan voor 2024-2028 bevat duidelijke doelstellingen en concrete stappen richting sociale duurzaamheid en ecologische transitie