"Perhaps, what we seek is not for Sherman to reveal herself as she truly is", Karen Samson writes. "Maybe we prefer her to remain fictitious."
Samen met de nieuwe expo’s lanceert FOMU een nieuw logo en branding. We hebben een nieuwe missie en visie en daar hoort een nieuwe huisstijl bij
Curator Rein Deslé, directeur van de Verbund Collectie Gabriele Schor en topmodel Hannelore Knuts reflecteren op het werk van Cindy Sherman. Wat is het dat hen raakt in Shermans beelden?
Vanaf deze maand kan je de info die FOMU digitaliseerde in het kader van het Gevaert Papierproject zelf raadplegen via een Wikibase databank. Deze databank heeft als doel de informatie toegankelijk te maken voor een breed publiek.
Hoe bewaren fotografen hun nalatenschap? Het blijkt een uitdaging voor de toekomst van fotografisch erfgoed.
Dirk Braeckman (BE, °1958) onderzoekt al meer dan veertig jaar het medium fotografie met zijn subtiele, donkere beelden. Voor de tentoonstelling Echtzeit gaat hij in dialoog met de FOMU-collectie.
Naar aanleiding van de tentoonstelling Echtzeit brengen Dirk Braeckman en FOMU een unieke kunstenaarseditie uit. Deze editie wordt voorgesteld op de openingsavond van de expo en is exclusief te koop in de FOMU shop.
Alison Rossiter (°1953 Jackson, Mississippi) woont en werkt in New York. Rossiter maakt foto's zonder cameran op vintage fotopapier. FOMU is trotse eigenaar van het werk 'Gevaert Gevaluxe Velours' van Rossiter.
In haar huis op Long Island praat de wereldberoemde Amerikaanse kunstenaar Cindy Sherman over mode, roem en ouder worden.
Voor regisseur Charlie Dewulf beïnvloedt de filmische kant van Cindy Shermans werk hun visie op gender en film. Hoe inspireren Shermans beelden filmmakers vandaag nog?