Singer-songwriter Gustaph bespreekt met Anna-Livia Smekens hoe Cindy Sherman zijn eigen stijl beïnvloedt. Hoe inspireert Shermans spel met identiteit hem in zijn creatieve werk?
"Perhaps, what we seek is not for Sherman to reveal herself as she truly is", Karen Samson writes. "Maybe we prefer her to remain fictitious."
Door het Gevaert-archief - met meer dan 377 papiersoorten en 1300 fotoverpakkingen - publiek toegankelijk te maken, houdt FOMU de kennis over analoge fotografie en fotopapier levend.
FOMU presenteert de eerste grote solotentoonstelling van de Amerikaanse kunstenaar Cindy Sherman in België naar aanleiding van Ensorjaar 2024. Curator Anne Ruygt legt uit wat je kan verwachten.
Hoe bewaren fotografen hun nalatenschap? Het blijkt een uitdaging voor de toekomst van fotografisch erfgoed.
Alison Rossiter (°1953 Jackson, Mississippi) woont en werkt in New York. Rossiter maakt foto's zonder cameran op vintage fotopapier. FOMU is trotse eigenaar van het werk 'Gevaert Gevaluxe Velours' van Rossiter.
Ketnet-wrapper Héritier Tipo heeft het over hoe entertainers zichzelf presenteren aan de buitenwereld. Hoe kijkt hij naar de balans tussen persoonlijkheid en performance?
Dirk Braeckman (BE, °1958) onderzoekt al meer dan veertig jaar het medium fotografie met zijn subtiele, donkere beelden. Voor de tentoonstelling Echtzeit gaat hij in dialoog met de FOMU-collectie.
In haar huis op Long Island praat de wereldberoemde Amerikaanse kunstenaar Cindy Sherman over mode, roem en ouder worden.
Op uitnodiging van FOMU verkent beeldend kunstenaar Katja Mater de museumcollectie en maakt een bijzondere selectie rond het thema ‘tijd’.